Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 595
Journal of labor economics, 2013-10, Vol.31 (4), p.763-784
2013
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Is it live or is it internet?: Experimental estimates of the effects of online instruction on student learning
Ist Teil von
  • Journal of labor economics, 2013-10, Vol.31 (4), p.763-784
Ort / Verlag
Chicago: University of Chicago Press
Erscheinungsjahr
2013
Quelle
BSC - Ebsco (Business Source Ultimate)
Beschreibungen/Notizen
  • This article presents the first experimental evidence on the effects of live versus Internet media of instruction. Students in a large introductory microeconomics course at a major research university were randomly assigned to live lectures versus watching these same lectures in an Internet setting where all other factors (e.g., instruction, supplemental materials) were the same. We find modest evidence that live-only instruction dominates Internet instruction. These results are particularly strong for Hispanic students, male students, and lower-achieving students. We also provide suggestions for future experimentation in other settings.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX