Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 19

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Contribution of Critical Materialist Theory to Capability Research: Empirical Insights From the Field of Local Educational Politics
Ist Teil von
  • New Approaches Towards the ‘Good Life’, 2014, p.53
Auflage
1
Ort / Verlag
Verlag Barbara Budrich
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
UTB Scholars
Beschreibungen/Notizen
  • In recent years, German politics reveal a strong trend towards localizing education. More specifically, the concept of “Communal Landscapes of Education” (CLE) is becoming more and more widespread. Extensive programs such as “Local learning” (Lernen vor Ort) from the German Ministry of Education or the federal “Regional Networks of Education North Rhine-Westphalia” (Regionale Bildungsnetzwerke NRW) have been initiated since 2009 in order to foster the development of models for local educational politics. One of the driving forces behind the reorganization of education on a local scale is the assumption that the structures of the German educational system are inappropriate because,
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783847401575, 3847401572
Titel-ID: cdi_jstor_books_j_ctvdf01gh_6
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX