Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 525

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Do Historically Black Colleges and Universities Enhance the College Attendance of African American Youths?
Ist Teil von
  • A Nation Divided, 2018, p.171-188
Ort / Verlag
Ithaca, NY: Cornell University Press
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Recently, Historically Black Colleges and Universities (HBCUs) have become the center of intense policy debates. Do HBCUs enhance the college attendance of African American youths? Previous research has been inconclusive. Among other improvements, our study adjusts for the relative availability of HBCU enrollment opportunities in each state. We find that African Americans are more likely to choose HBCUs over other colleges if more HBCU openings are available. However, more HBCU openings don’t increase overall African American enrollment. As we have shown elsewhere, attendance at an HBCU does enhance African American students’ college graduation rates. Throughout most of the late nineteenth
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780801437199, 0801437199
DOI: 10.7591/9781501728914-012
Titel-ID: cdi_jstor_books_j_ctv5rf2qq_14
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX