Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 210010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Qualitätsoffensive Lehrer:innenbildung: Einflussfaktoren und Gelingensbedingungen: Ergebnisse aus Mecklenburg-Vorpommern
Auflage
1
Ort / Verlag
Verlag Barbara Budrich
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
UTB Scholars
Beschreibungen/Notizen
  • Which factors favour successful teacher education? The volume presents interdisciplinary projects with the aim of further developing the quality of teacher education in two central fields of action: in the area of improving the quality of practical relevance and in the orientation of teacher education towards the requirements of heterogeneity and inclusion. Conditions for success are derived from the empirical project results and presented in accordance with Urie Bronfenbrenner's ecosystemic approach. The focus is particularly on the transferability and sustainability of the tested measures and best practice examples in order to enable implementation in other contexts.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISBN: 3847426400, 9783847426400
Titel-ID: cdi_jstor_books_j_ctv32bm1dx
Format
Schlagworte
Education

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX