Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 26

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Cinematicity of Speech and Visibility of Literature: The Poetics of Soviet Film Scripts of the Early Sound Film Era
Ist Teil von
  • Cinematicity in Media History, 2013, p.119
Ort / Verlag
Edinburgh University Press
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter focuses on the relationship between literature and film in the Soviet film culture of the 1930s.¹ What directors like Sergei Eisenstein, Vsevolod Pudovkin and Grigori Aleksandrov² feared most in this new era of sound film was that the spoken word, once admitted, would change cinema forever. Film would never again be a ‘pure’ medium. Soviet cinematic dramaturgy and its attendant discourses brought these debates into sharp focus. Well-known scriptwriters such as Mikhail Bleiman proclaimed the film script as an artwork in its own right, and claimed for it the status of a new genre, fourth in line with

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX