Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 1040
INTRODUCTION
Playing with Signs, 2014, p.3
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
INTRODUCTION
Ist Teil von
  • Playing with Signs, 2014, p.3
Ort / Verlag
Princeton University Press
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • How do composers reach their audiences? If we accept as valuable the traditional distinction among composers, performers, and listeners—roles that are not mutually exclusive of one another—then we might say that the search for an answer to this question forms an essential component of the activities of various musicians, irrespective of their individual callings as historians, theorists, analysts, and critics. The subject is just as relevant today as it was in 1781 when Wolfgang Amadeus Mozart, writing to his father from Vienna, described in fascinating detail the composition of portions of his operaDie Entführung aus dem Serail.¹

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX