Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 18
Teacher Education in a Transnational World, 2014, p.191
2014
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Autochthonous Ed: Deep, Indigenous, Environmental Learning
Ist Teil von
  • Teacher Education in a Transnational World, 2014, p.191
Ort / Verlag
University of Toronto Press, Scholarly Publishing Division
Erscheinungsjahr
2014
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter is about two broad ideas. The first is a challenge to the way in which the termIndigenousis commonly used nowadays. I make this challenge because of the current popularity of the termIndigenizing educationand my concern over its uncritical adoption. I suggest that its possibly too glib easiness needs to be questioned, and I propose a reorientation of Indigenous education so that it can be not merely a source of pride and a reconnection for many Aboriginal students, but also a bridge between cultures. The second broad idea is the suggestion that Indigenous education, properly

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX