Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 38
Personality Development in Children, 2014, p.127
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Personality Development as Role-Learning
Ist Teil von
  • Personality Development in Children, 2014, p.127
Ort / Verlag
University of Texas Press
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • IT IS OUR contention that the traditional approaches to personality which either assume, or seek to find and measure, “general characteristics,” “source traits,” “genotypes,” “life styles,” “basic factors,” and the rest have taken the wrong road to understanding the person, and are in error in their fundamental premise that there are such general styles, characteristics, or traits. In contrast to this is a general theory of personality development, presented here in outline, which draws heavily on sociological concepts. This theory sets forth the view that personality differences consist of interindividual differences in characteristics as expressed in social roles, and of
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780292733251, 0292733259
Titel-ID: cdi_jstor_books_733251_9
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX