Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 18

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Life moves pretty fast: Mobility, Power, and Aesthetics in John Hughes’s Teen Films
Ist Teil von
  • ReFocus: The Films of John Hughes, 2021, p.84
Ort / Verlag
Edinburgh University Press
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • At the beginning of Ferris Bueller’s Day Off (1986), after successfully faking illness to stay home from school, young Ferris (Matthew Broderick) sits up, turns directly to the camera, and announces triumphantly: “They bought it.” More than a fly in the face of the conventional closed diegesis of classical Hollywood narrative, Ferris’s rupture of the fourth wall offers the film’s first significant instance of camera movement. During the three-minute opening, composed of forty shots, the camera alternates between largely stationary shots of Ferris in bed, his parents hovering over him, and his sister Jeanie (Jennifer Grey) expressing her disapproval. Yet
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1474449026, 9781474449021
DOI: 10.3366/j.ctv1nwbqjf.13
Titel-ID: cdi_jstor_books_10_3366_j_ctv1nwbqjf_13
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX