Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 70

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Researching the Transnational and Transnationalizing the Research: Towards a Methodological Turn in Education
Ist Teil von
  • Jenseits des Nationalen?, 2020, p.183
Auflage
1
Ort / Verlag
Verlag Barbara Budrich
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
UTB Scholars
Beschreibungen/Notizen
  • Critiques of methodological nationalism and ‘container-logic’ are widespread in the social sciences and have been spearheaded by work in anthropology and sociology (Amelina/Faist 2012, Beck/Sznaider 2006). The field of migration has been significantly rejuvenated by early arguments that seeing cultures as clearly-delimited and impenetrable ‘billiard balls’ (Wolf 1982), or nations as ‘boxes’ containing social phenomena is not reflecting the realities of the empirical world. Calls for understanding the social in nationally unbounded ways (Wimmer/Glick Schiller 2002) have resulted in new research agendas emphasizing the importance of flows, mobilities and technologies in understanding our (seemingly) borderless ‘brave new world’ (e.g. Gille/Riain
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISBN: 9783847423867, 384742386X
DOI: 10.2307/j.ctv10h9f9r.13
Titel-ID: cdi_jstor_books_10_2307_j_ctv10h9f9r_13
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX