Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 11 von 219
Journal of popular television, 2013-04, Vol.1 (1), p.39-52
2013

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
'Best. Show. Eever.': Who killed Veronica Mars?
Ist Teil von
  • Journal of popular television, 2013-04, Vol.1 (1), p.39-52
Ort / Verlag
Intellect
Erscheinungsjahr
2013
Link zum Volltext
Quelle
EBSCOhost Film and Television Literature Index with Full Text
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, I argue that Veronica Mars is a fruitful site for critical analysis as a result of its position between cult and mainstream fandom. As a result of network pressure, writer-creator Rob Thomas made significant changes to both the show's structure and content; simultaneously, he positioned it as a cult-television haven for fans of Buffy the Vampire Slayer, which had recently gone off the air. This deliber-ate positioning, coupled with Thomas's openness about the process and the surprising willingness of cult fans to cooperate, makes it a unique case study in the business of popular television.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2046-9861
eISSN: 2046-987X
DOI: 10.1386/jptv.1.1.39_1
Titel-ID: cdi_ingenta_journals_ic_intellect_20469861_v1n1_20210723_0918_default_tar_gz_s4

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX