Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 9 von 77
Remembering the Second World War, 2018, Vol.1, p.30-45
1, 2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Generation War and post-didactic memory: The Nazi past in contemporary Germany
Ist Teil von
  • Remembering the Second World War, 2018, Vol.1, p.30-45
Auflage
1
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter explores the causes of the doubts, doubts that, seen cumulatively, are both symptomatic of and responsible for a gradual shift towards a post-didactic memory. It utilizes a memory culture in which the core assumption of didactic memory–namely that the lessons of Nazism must be imparted to Germans in a manner which presupposes their need for ethical instruction–no longer obtains. The difference between didactic and post-didactic memory can be illustrated by the discussion surrounding how best to react to the end of the ban on the republication of Adolf Hitler’s autobiography Mein Kampf, a prohibition which has been in place since 1945, but which lapsed in 2015 when copyright expired. Neither Welzer nor Jureit reflect, in the cited publications, on their own generational positions. Germany can be trusted to embrace the complexities without losing sight of responsibility for memory of the Holocaust.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781138808140, 1138808148, 9781138808133, 113880813X
DOI: 10.4324/9781315178905-3
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancisbooks_10_4324_9781315178905_3_version2
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX