Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 36
Handbook of Research on the Education of Young Children, 2020, p.269-275
4, 2020

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Early Childhood Multicultural Education
Ist Teil von
  • Handbook of Research on the Education of Young Children, 2020, p.269-275
Auflage
4
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2020
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This chapter describes a cultural journey for early childhood education teachers. The journey’s goal is to develop multicultural skills and recommend policy applications for multicultural education. Literature and research are presented to frame multicultural teaching effectiveness. It begins with teachers’ awareness of their values—grounded on their intersecting groups of reference (race, ethnicity, gender, socioeconomic status, sexual orientation, religion, mental and physical abilities). It continues with exploring the values of diverse students, as well as the impact of power and privilege in the US society. Finally, well-developed multicultural skills are said to be evidenced by the reflective practice of dialogic pedagogy. Policy applications are recommended.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9781138336841, 113833684X, 9781138336834, 1138336831
DOI: 10.4324/9780429442827-19
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancisbooks_10_4324_9780429442827_19_version2
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX