Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 7 von 302
On Becoming an Effective Teacher, 2014, p.95-100
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Dialogue between Carl Rogers and Harold Lyon
Ist Teil von
  • On Becoming an Effective Teacher, 2014, p.95-100
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • CARL: The heart of the person-centered approach to teaching and learning is that the content to be learned and the sequence in which it is to be learned both arise out of interaction. This is the interaction of the interests, needs, and curiosity of the student – with the knowledge, resources, and facilitative attitudes of the teacher. It is out of that mutual interaction that both the content and the sequence arise. I think that this approach mystifi es curriculum experts because no curriculum, no lesson plans, can be fi rmly formulated in advance. It’s a developing process rather than a careful slicing and arranging of predetermined subject matter. It’s a process that can’t be entirely predicted and this is often troubling to teachers and to curriculum specialists.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780415816984, 0415816971, 9780415816977, 041581698X
DOI: 10.4324/9780203725672-17
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancisbooks_10_4324_9780203725672_17_version2
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX