Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 77
Educational psychologist, 2006-06, Vol.41 (2), p.111-127
2006
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Four-Phase Model of Interest Development
Ist Teil von
  • Educational psychologist, 2006-06, Vol.41 (2), p.111-127
Ort / Verlag
Philadelphia: Lawrence Erlbaum Associates, Inc
Erscheinungsjahr
2006
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Building on and extending existing research, this article proposes a 4-phase model of interest development. The model describes 4 phases in the development and deepening of learner interest: triggered situational interest, maintained situational interest, emerging (less-developed) individual interest, and well-developed individual interest. Affective as well as cognitive factors are considered. Educational implications of the proposed model are identified.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0046-1520
eISSN: 1532-6985
DOI: 10.1207/s15326985ep4102_4
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1207_s15326985ep4102_4

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX