Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 12
Curriculum inquiry, 1997, Vol.27 (3), p.331-367
1997

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Understanding Teacher Change: Revisiting the Concerns Based Adoption Model
Ist Teil von
  • Curriculum inquiry, 1997, Vol.27 (3), p.331-367
Ort / Verlag
Oxford, UK and Boston, USA: Routledge
Erscheinungsjahr
1997
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis Online
Beschreibungen/Notizen
  • The Concerns Based Adoption Model (CBAM) is a widely applied theory and methodology for studying the process of implementing educational change by teachers and by persons acting in change-facilitating roles. A review of recent research associated with CBAM in the United States, Canada, and elsewhere in the world reveals a curious absence of theoretical critique and development of the model since the mid-1980s. The article identifies promising directions for continued research and development on CBAM theory. The author argues that further theoretically motivated-not just applied-research is needed to refine the CBAM model and to enhance its relevance to understanding teacher and school-level responses to contemporary focuses of educational change.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0362-6784
eISSN: 1467-873X
DOI: 10.1111/0362-6784.00057
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1111_0362_6784_00057
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX