Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Shakespeare (London, England), 2010-04, Vol.6 (1), p.52-73
2010
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
"Thus play I in one person many people": The art and craft of doubling in the Boyd history cycle
Ist Teil von
  • Shakespeare (London, England), 2010-04, Vol.6 (1), p.52-73
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2010
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • In this article I discuss the principles and practice of doubling in the 2008 Royal Shakespeare Company history cycle directed by Michael Boyd. I first discuss the lack of systematic, scholarly attention to theatrical doubling in general and develop a new taxonomy of doubling, incorporating two main categories: "practical doubling" and "significant doubling". Practical doubling stems from economic necessity; significant doubling, consisting of six subcategories, is employed by directors and actors as a vehicle of meaning. I illustrate this taxonomy through a critical study of the Boyd-directed history plays, showing how the use of doubling in that cycle allowed for a multi-layered approach, which enhanced both coherence and ambiguity.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1745-0918
eISSN: 1745-0926
DOI: 10.1080/17450911003643100
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_17450911003643100

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX