Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 3 von 56
Multicultural perspectives (Mahwah, N.J.), 2010-01, Vol.12 (1), p.29-33
2010

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Mapping Intergenerational Tension in Multicultural Coming-of-Age Literature
Ist Teil von
  • Multicultural perspectives (Mahwah, N.J.), 2010-01, Vol.12 (1), p.29-33
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2010
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, the author offers the theme of intergenerational tension as an approach to bring students from varied cultural backgrounds together into a shared conversation, one that resonates with their personal experiences and that potentially can lead them to more critical reflection on such issues as race, national identity, and social responsibility. He briefly discusses three coming-of-age texts through the lens of generational tension in order to emphasize similarities that resonate with adolescent students and then offers some suggestions about how to use this focus in the classroom.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1521-0960
eISSN: 1532-7892
DOI: 10.1080/15210961003641369
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_15210961003641369

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX