Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 23
Tourism and hospitality planning & development, 2005-01, Vol.2 (3), p.191-206
2005
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Pragmatism: A methodological approach to researching strategic alliances in tourism
Ist Teil von
  • Tourism and hospitality planning & development, 2005-01, Vol.2 (3), p.191-206
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2005
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • This paper brings together three streams of social science literature (paradigms, tourism research and strategic alliance practice) in order to further the debate on the need to adopt an appropriate paradigm in tourism research. By reviewing past research methods used in tourism the paper singles out pragmatism as a methodology that could yield better research insights because of its potential to allow the mixing of methods. A model based on pragmatism that could be used by researchers in tourism has also been developed, one which gives room for application of any theory or discipline. This model has been developed taking into consideration the fact that tourism has eclectic origins.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1479-053X
eISSN: 1479-0548
DOI: 10.1080/14790530500399333
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_14790530500399333
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX