Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 1 von 2

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Challenges and Tensions in Reconstructing Teacher - Parent Relations in the Context of School Reform: A case study
Ist Teil von
  • Teachers and teaching, theory and practice, 2001-10, Vol.7 (3), p.315-333
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2001
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • This paper relates the experience of a group of inner-city middle-school teachers and parents, and university personnel who actively engaged in a joint project to improve parental involvement at the school. Teachers, parents, and university personnel uncovered constraining forces within the organization and culture of the school that continuously mediated teacher - parent relations. The experiences related in this paper have implications for current educational policy calling for development of school norms, standards and systems of guidance to develop real and meaningful parental participation in schools.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1354-0602
eISSN: 1470-1278
DOI: 10.1080/13540600120078238
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_13540600120078238

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX