Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Journal of social work education, 2020-04, Vol.56 (2), p.301-311
2020
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
On Navigating a Leadership Pathway From Faculty Member to Associate Dean in Social Work Education
Ist Teil von
  • Journal of social work education, 2020-04, Vol.56 (2), p.301-311
Ort / Verlag
Washington: Routledge
Erscheinungsjahr
2020
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This article explores factors related to a transition to academic leadership from a faculty to an associate dean for academic affairs position within schools of social work, informed by a review of the literature on the role of the associate dean in higher education. The authors critically reflect on preparedness for the position and administrative leadership development in social work education, presenting case vignettes that highlight the challenges of navigating pathways from faculty to administrative roles. The authors conclude with the identification of opportunities, strategies, and offer selected recommendations to support the preparedness of the next generation of academic leaders in social work.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1043-7797
eISSN: 2163-5811
DOI: 10.1080/10437797.2019.1656570
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_10437797_2019_1656570

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX