Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 4754

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Does over-education raise productivity and wages equally? The moderating role of workers' origin and immigrants' background
Ist Teil von
  • Education economics, 2023-11, Vol.31 (6), p.698-724
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2023
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • We provide first evidence of the impact of over-education, among natives and immigrants, on firm-level productivity and wages. Our results show that the over-education wage premium is higher for natives than for immigrants. However, since the differential in productivity gains associated with over-education outweighs the corresponding wage premium differential, we conclude that over-educated native workers are in fact underpaid to a greater extent than their over-educated immigrant counterparts. This conclusion is refined by sensitivity analyses, when testing the role of immigrants' background (e.g. region of birth, immigrant generation).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0964-5292
eISSN: 1469-5782
DOI: 10.1080/09645292.2022.2156981
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_09645292_2022_2156981

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX