Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 19 von 28032
Education economics, 2018-01, Vol.26 (1/2), p.62-77
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The academic impact of natural disasters: Evidence from L'Aquila earthquake
Ist Teil von
  • Education economics, 2018-01, Vol.26 (1/2), p.62-77
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • This paper uses a standard difference-in-differences approach to examine the effect of the L'Aquila earthquake on the academic performance of the students of the local university. The empirical results indicate that this natural disaster reduced students' probability of graduating on-time and slightly increased students' probability of dropping out. While post-disaster measures (e.g. fast re-establishment of education activities in temporary locations) are likely to have mitigated the effects of this event, disruptions in the learning environment and the mental trauma suffered by students in the aftermath of the earthquake may have worsened their academic performance.

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX