Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 21 von 1922
Journal of environmental planning and management, 2008-05, Vol.51 (3), p.325-344
2008

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
A critical review of the theory and application of social learning in participatory natural resource management processes
Ist Teil von
  • Journal of environmental planning and management, 2008-05, Vol.51 (3), p.325-344
Ort / Verlag
Abingdon: Routledge
Erscheinungsjahr
2008
Link zum Volltext
Quelle
PAIS Index
Beschreibungen/Notizen
  • Social learning is increasingly cited as an essential component of sustainable natural resource management and the promotion of desirable behavioural change. This paper attempts to contribute to the current debate about social learning and public participation by reviewing the many perspectives on social learning and associated claims and benefits. Based on this analysis the paper identifies conceptual and practical weaknesses of the concept of social learning and their implications for the design of participatory processes in natural resource management.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0964-0568
eISSN: 1360-0559
DOI: 10.1080/09640560801977190
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_09640560801977190

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX