Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
"At What Point Do You Ask a Suicidal Teen to Do Their Math Homework?": How Los Angeles Teachers Are Navigating the Effects of Violence-Related Trauma in the Classroom
Ist Teil von
  • The Educational Forum, 2024, Vol.88 (2), p.217-233
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Taylor & Francis
Beschreibungen/Notizen
  • Racism, violence exposure, trauma, and education are inextricably linked, impacting adolescents' current and future well-being. Although trauma-­informed care models are being adopted in schools, research is unclear about what individual and institutional factors influence teachers' responses to students exposed to violence-related trauma. Findings from this qualitative convergent mixed-methods study highlight how teachers' personal attributes, identity match, and institutional limitations collectively influence teachers' ability to support their students and their own well-being.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-1725
eISSN: 1938-8098
DOI: 10.1080/00131725.2023.2279762
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_00131725_2023_2279762

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX