Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 16 von 997

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Examining the Situative Progression of Teachers' Novice-To-Expert Development in Education Policy
Ist Teil von
  • The Educational Forum, 2024, Vol.88 (2), p.151-169
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Professional development in policy for K-12 teachers is relatively rare despite the indelible role that teachers play in policy implementation. This study describes the experiences of five teachers who completed the 10-month Texas Education Policy Fellowship Program. Results showed that the experienced classroom teachers garnered the most policy knowledge, situated leadership development, and networks. Additionally, they sought new professional development, and provided input to policy processes locally and with other teachers.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-1725
eISSN: 1938-8098
DOI: 10.1080/00131725.2023.2231995
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_00131725_2023_2231995

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX