Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 14 von 1009

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
"I Want to Contribute, but...": Exploring the Perceived Valuing of Doctoral Qualifications Held by Teachers in Schools
Ist Teil von
  • The Educational Forum, 2024, Vol.88 (2), p.136-150
Ort / Verlag
Routledge
Erscheinungsjahr
2024
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • This paper explores the experiences of educators in Australia with doctoral qualifications and how they perceive their knowledge and research skills to be valued and leveraged as legitimate funds of knowledge in school environments. Findings from an online survey and four semi-structured interviews provoke further consideration of how teachers' cultural capital is contemporaneously defined in school settings, with educators with doctorates perceiving their knowledge and skills to be largely underutilised or ignored in their workplace.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-1725
eISSN: 1938-8098
DOI: 10.1080/00131725.2023.2229389
Titel-ID: cdi_informaworld_taylorfrancis_310_1080_00131725_2023_2229389

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX