Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Technische Störung

Das Bibliothekssystem ALMA ist derzeit von einer weltweiten Störung von IT-Diensten betroffen. Aktuell besteht kein Zugriff auf die Bibliothekskonten der Nutzer*innen. Somit sind z.B. keine Vormerkungen, Fristverlängerungen und Bestellungen von Medien aus dem Magazin möglich.

Wir bitten um Ihr Verständnis.

Ergebnis 26 von 92
2022 17th Conference on Computer Science and Intelligence Systems (FedCSIS), 2022, p.931-934
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Impact of clustering of unlabeled data on classification: case study in bipolar disorder
Ist Teil von
  • 2022 17th Conference on Computer Science and Intelligence Systems (FedCSIS), 2022, p.931-934
Ort / Verlag
Polish Information Processing Society
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
IEEE Xplore
Beschreibungen/Notizen
  • Currently, it is possible to collect a large amount of data from sensors. At the same time, data are often only partially labeled. For example, in the context of smartphone-based monitoring of mental state, there are much more data collected from smartphones than those collected from psychiatrists about the mental state. The approach presented in this paper is designed to examine if unlabeled data can improve the accuracy of classification tasks in the considered case study of classifying a patient's state. First, unlabeled data are represented by clusters membership through Fuzzy C-means algorithm which corresponds to the uncertainty of the patient's condition in this disease. Secondly, the classification is performed using two well-known algorithms, Random Forest and SVM. The obtained results indicate a minimal improvement in the quality of classification thanks to the use of membership in clusters. These results are promising due to both, the accuracy and interpretability.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
DOI: 10.15439/2022F210
Titel-ID: cdi_ieee_primary_9909009

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX