Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 319
IEEE Global Humanitarian Technology Conference (GHTC 2014), 2014, p.99-105
2014

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Remote labs in developing countries an experience in Brazilian public education
Ist Teil von
  • IEEE Global Humanitarian Technology Conference (GHTC 2014), 2014, p.99-105
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2014
Link zum Volltext
Quelle
IEEE Xplore
Beschreibungen/Notizen
  • This paper presents a study case about the application of low cost remote experiments in physics classes in Brazilian public schools. Practical activities are extremely important in teaching sciences; however, most Brazilian public schools do not have laboratories. Thus, remote experiments can be an efficient way to meet this need. The use of open source tools is an alternative to proprietary technologies, turning possible remote labs cheaper than hands-on labs or other modalities of remote labs. The architecture proposed allows access via computers or mobile devices making use of PHP, HTML5 and JavaScript. The user can control variables of the experiments, and see the results in real-time via video streaming. This technology was applied experimentally in physics classes of two public basic schools in Brazil.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
DOI: 10.1109/GHTC.2014.6970267
Titel-ID: cdi_ieee_primary_6970267

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX