Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 25 von 40
2013 Learning and Teaching in Computing and Engineering, 2013, p.212-215
2013
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
The Learning Outcomes of the Exam Question in the Input/Output Topic in Computer Architecture
Ist Teil von
  • 2013 Learning and Teaching in Computing and Engineering, 2013, p.212-215
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2013
Quelle
IEEE/IET Electronic Library (IEL)
Beschreibungen/Notizen
  • The Input/Output (I/O) topic as a branch of the Computer Architecture field has been considered a key topic in both the Computer Science and the Computer Engineering curricula. Years of teaching have demonstrated this topic to be difficult for students to understand. Having made some changes to the methodology used to teach the topic and to the infrastructure used for practice, we have analysed the results and concluded that the research should be more expert-centric than novice-centric. In this turnaround some exam questions have been analysed in order to determine the real learning outcomes achieved.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1467356271, 9781467356275
DOI: 10.1109/LaTiCE.2013.13
Titel-ID: cdi_ieee_primary_6542263

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX