Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 10 von 5925

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using remote experimentation in a large undergraduate course: Initial findings
Ist Teil von
  • 2011 Frontiers in Education Conference (FIE), 2011, p.S4G-1-S4G-7
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2011
Quelle
IEEE/IET Electronic Library (IEL)
Beschreibungen/Notizen
  • The use of remote labs in undergraduate courses has been reported in literature several times since the mid 90's. Nevertheless, very few articles present results about the correspondent learning gains obtained by students, and in what conditions those systems can be more efficient, thus suggesting a lack of data concerning their pedagogical effectiveness. This paper addresses such a gap by presenting some initial findings concerning the use of a remote lab (VISIR), in a large undergraduate course on Physics, with over 550 students enrolled.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 1612844685, 9781612844688
ISSN: 0190-5848
eISSN: 2377-634X
DOI: 10.1109/FIE.2011.6142913
Titel-ID: cdi_ieee_primary_6142913

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX