Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 29
2008 Eighth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2008, p.1021-1022
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Personalised Support for Students with Disabilities Based on Psychoeducational Guidelines
Ist Teil von
  • 2008 Eighth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, 2008, p.1021-1022
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
IEL
Beschreibungen/Notizen
  • In this paper we present research works we are addressing in EU4ALL project (IST-2006-034778) to enable Higher Education (HE) institutions to support and attend the accessibility needs of their students. This approach is based on integrating learning and management of the learning in terms of workflows to support the different types of existing scenarios with a twofold objective. First, involving non-technical staff in their definition. Second, using standard-based learning management systems (LMS). A combination of design and runtime adaptations through IMS Learning Design (IMS-LD) specification is being used, following the aLFanet approach (IST-2001-33288).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780769531670, 0769531679
ISSN: 2161-3761
eISSN: 2161-377X
DOI: 10.1109/ICALT.2008.188
Titel-ID: cdi_ieee_primary_4561899

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX