Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 15 von 47
Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06), 2006, p.436-440
2006

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Dialogue-Based Authoring of Units of Learning
Ist Teil von
  • Sixth IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies (ICALT'06), 2006, p.436-440
Ort / Verlag
IEEE
Erscheinungsjahr
2006
Link zum Volltext
Quelle
IEEE Xplore Digital Library
Beschreibungen/Notizen
  • Authoring learning content along with specifying its relationship to pedagogical scenarios is a tedious and error-prone task. This paper describes DBAT-LD (dialogue-based authoring of learning designs), which is a chat bot (natural language dialogue system) that interacts with authors of units of learning and secures the content of the dialogue in an XML-based target format of choice. DBAT-LD can be geared towards different specifications thereby contributing to interoperability in e-learning. In the case of IMS-LD, DBAT-LD elicits and reconstructs an account of learning activities along with the pedagogical support activities by Koper, R. & Olivier, B. (2004) and delivers a Level A description of a unit of learning
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9780769526324, 0769526322
ISSN: 2161-3761
eISSN: 2161-377X
DOI: 10.1109/ICALT.2006.1652466
Titel-ID: cdi_ieee_primary_1652466

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX