Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 22 von 25746
Jiao ke shu yan jiu, 2021-12, Vol.14 (3), p.079-124
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
數位學習在技職教育的研究現況及趨勢分析
Ist Teil von
  • Jiao ke shu yan jiu, 2021-12, Vol.14 (3), p.079-124
Ort / Verlag
台灣: 國家教育研究院
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • 本研究分析全球技職教育應用數位學習的研究現況與議題。採用書目計量法並透過VOS科學製圖工具,分析1980~2020年10月間的期刊、研討會論文、書本及書本章節等4類文獻,共3,584筆資料,進行4種層次篩選出關鍵文獻進行分析。結果顯示:一、全球數位學習在技職教育的研究趨勢自1997年起明顯呈3倍成長;二、全球關注數位學習在技職教育議題之國家可分為7個研究叢集;三、6個叢集中,各國研究議題的類別在教學部分多於科技;四、在技職教育領域中,6個叢集中的各國均重視高等教育之應用及混成學習;教學議題的共同關鍵字為課程發展、教學法、合作學習及終身學習;五、臺灣研究議題多集中在「支持科技」與「學習科技」;教學設計偏重遊戲式學習、學習風格及學習鷹架,內容多屬於STEM領域。文末提出臺灣技職教育推動數位學習之建議,以作為後續發展與應用之參考
  • Through the use of bibliometrics and VOS scientific mapping tools, this study examined the relevant literature on the application of digital learning in technical and vocational education and training (TVET) worldwide, and analyzed the current situation and popular research topics. The results revealed the following: 1. The number of annual papers published worldwide on digital learning in TVET tripled between 1980 and October 2020, and a total of 3,584 data points were analyzed. 2. The focus of global research on digital learning could be divided into seven clusters. 3. More studies focused on teaching than on science and technology. 4. Countries in
Sprache
Chinesisch
Identifikatoren
ISSN: 1999-8856
eISSN: 1999-8864
DOI: 10.6481/JTR.202112_14(3).03
Titel-ID: cdi_hyweb_hyread_00603834

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX