Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 18 von 1182
The Economic journal (London), 2019-02, Vol.129 (618), p.821-852
2019
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Eductive Stability in Real Business Cycle Models
Ist Teil von
  • The Economic journal (London), 2019-02, Vol.129 (618), p.821-852
Ort / Verlag
Oxford: Oxford University Press
Erscheinungsjahr
2019
Quelle
EBSCOhost Business Source Ultimate
Beschreibungen/Notizen
  • Abstract Within the standard real business cycle model, we examine issues of expectational coordination on the unique rational expectations equilibrium. We show sensitivity of agents’ plans and decisions to their short-run and long-run expectations is too great to trigger eductive coordination in a world of rational agents who are endowed with knowledge of the economic structure and contemplate the possibility of small deviations from equilibrium: eductive stability never obtains. We conclude adaptive learning must play a role in real-time dynamics. Our eductive instability theorem has a counterpart under adaptive learning: even with asymptotic stability, transition dynamics can involve large departures from rational expectations.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0013-0133
eISSN: 1468-0297
DOI: 10.1111/ecoj.12620
Titel-ID: cdi_hal_primary_oai_HAL_halshs_02084319v1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX