Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 5 von 14
Human-Computer Interaction – INTERACT 2021, 2021, Vol.LNCS-12935 (Part IV), p.590-598
2021

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
GrouPen: A Tangible User Interface to Support Remote Collaborative Learning
Ist Teil von
  • Human-Computer Interaction – INTERACT 2021, 2021, Vol.LNCS-12935 (Part IV), p.590-598
Ort / Verlag
Cham: Springer International Publishing
Erscheinungsjahr
2021
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Tangible User Interfaces (TUIs) have been used in many learning contexts. However, its application in the remote collaborative learning area remains relatively unexplored. In this study, we contribute to this use case with GrouPen. It is a TUI prototype embedded in a regular pen, thus allowing easy-to-use tangible interaction. We showed how it could be used to enable and enhance collaborative learning and engage students. GrouPen uses natural gestures to show statuses in several learning phases. We evaluated the prototype using a survey that yielded positive feedback and supported the hypothesis that TUIs like GrouPen could facilitate learning connectedness and engagement.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISBN: 9783030856090, 3030856097
ISSN: 0302-9743
eISSN: 1611-3349
DOI: 10.1007/978-3-030-85610-6_33
Titel-ID: cdi_hal_primary_oai_HAL_hal_04215503v1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX