Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 36

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
“I’m not scientifically gifted, I’m a girl”: implicit measures of gender-science stereotypes – preliminary evidence
Ist Teil von
  • Educational studies, 2015-08, Vol.41 (4), p.462-465
Ort / Verlag
Dorchester-on-Thames: Taylor & Francis Ltd
Erscheinungsjahr
2015
Quelle
Taylor & Francis Journals Auto-Holdings Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Students often have a negative view on science, particularly women. Furthermore, academic level in math and science is usually considered as an innate ability. The aims of the study were to create an Implicit Association Test (IAT) in order to highlight the stereotype that science is innate, to identify if the gender of the participants impacts the results of this implicit measure and to compare self-report and implicit measures. Results showed that (1) science and innate are more easily associated in the IAT than liberal arts and innate, (2) women have a higher association of science and innate than men in the IAT (that is not the case in self-report measures).
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0305-5698
eISSN: 1465-3400
DOI: 10.1080/03055698.2015.1043979
Titel-ID: cdi_hal_primary_oai_HAL_hal_01649393v1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX