Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 76
Ecological economics, 2009-05, Vol.68 (7), p.2145-2149
2009
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Too much of a good thing? Why altruism can harm the environment?
Ist Teil von
  • Ecological economics, 2009-05, Vol.68 (7), p.2145-2149
Ort / Verlag
Elsevier B.V
Erscheinungsjahr
2009
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Success of eco-labeling schemes, broadly defined, varies among products and across countries. Based on a simple theoretical framework, we show that the nature of environmental attributes among products ( i.e., private versus public) and the consumer type ( i.e., egoist versus altruist) shape the overall performance of such schemes. In addition, we demonstrate that altruistic consumers exhibiting a too high willingness to pay for the eco-labeled product can inadvertently prevent egoistic consumers from purchasing it, leading to a sub-optimal outcome in terms of environmental performance. Several policy and managerial implications are drawn.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0921-8009
eISSN: 1873-6106
DOI: 10.1016/j.ecolecon.2009.02.020
Titel-ID: cdi_hal_primary_oai_HAL_hal_01072320v1

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX