Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
L'effacement des Autochtones et du colonialisme de l'ecole des colons : analyse de la definition du personnel enseignant non autochtone au Quebec des rapports entre Autochtones et non-Autochtones
Ist Teil von
  • Canadian journal of education, 2024-03, Vol.47 (1), p.216
Ort / Verlag
Canadian Society for the Study of Education
Erscheinungsjahr
2024
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • In this article, I focus on social relations related to settler colonialism (Coulthard, 2018; Wolfe, 2006) in a non-Indigenous school context. The objective of this article is to analyze how the logic of erasure of settler colonialism (Veracini, 2011) manifests itself in the "settler school." Using an interactionist approach (Blumer, 1968), I describe the "definition of the situation" of the relationship between Indigenous and non-Indigenous people through the discourse of non-Indigenous teachers in a colonial context. Thematic analysis of interviews with six high school teachers allows us to identify that the relationship between Indigenous and non-Indigenous people is defined as external to the school situation of non-Indigenous in a logic of erasure of colonialism and Indigenous people.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0380-2361
eISSN: 1918-5979
Titel-ID: cdi_gale_infotracmisc_A792005371

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX