Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Foto-Texte, Bild-Poesie: Zwei Überlegungen zu foto- und bildtheoretischen Implikationen von literarischen Foto-Texten am Beispiel von Arno Geigers "Die Bewohner von Château Talbot"
Ist Teil von
Journal of Austrian studies, 2015-06, Vol.48 (2), p.73-100
Ort / Verlag
The University of Nebraska Press
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
This article examines Arno Geiger's series "Die Bewohner von Château Talbot," a literary photo-text with complex visual and theoretical implications that has appeared since 2010 in the journal Volltext. In the series, private snapshots of unknown origin are combined with literary texts. Photography and text appear to tell the same story. How does this collaboration function? Under what theoretical conditions does it present itself and where does the fundamental difference between the two media lie?