Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 8 von 3969
Fremdsprachen lehren und lernen, 2022-06, Vol.51 (1), p.23
2022

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Schulische Vermittlung fremdsprachlicher Lesekompetenz im DaF-Unterricht der Sekundarstufe I
Ist Teil von
  • Fremdsprachen lehren und lernen, 2022-06, Vol.51 (1), p.23
Ort / Verlag
Narr Francke Attempto Verlag GmbH + Co.KG
Erscheinungsjahr
2022
Link zum Volltext
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • On the basis of the data collected and analyzed in my dissertation, this article discusses what added value literary texts could have for reading comprehension in German as a foreign language teaching at secondary level I. It displays the effect of an intensive literature-based foreign language teaching on reading comprehension. We investigated whether students' reading skills improve when the regular German curriculum is partially replaced by an intensive literature programme. For two years, six schools participated in the study, resulting in a total of 12 classes. Each school had an experimental group and a control group. In the experimental groups, approximately 30 lessons were replaced by an intensive literature programme, while the control groups followed the regular curriculum. At the beginning and at the end of the school year, all pupils took reading comprehension tests. The results show that in both cohorts, pupils in all experimental groups are more proficient in reading than those in the regular curriculum.
Sprache
Deutsch
Identifikatoren
ISSN: 0932-6936
DOI: 10.24053/FLuL-2022-0003
Titel-ID: cdi_gale_infotracacademiconefile_A748234307
Format

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX