Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Studi sulla formazione, 2018-07, Vol.21 (1), p.201
2018

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Adorno e i Minima Moralia: una rilettura filosofico-pedagogica
Ist Teil von
  • Studi sulla formazione, 2018-07, Vol.21 (1), p.201
Ort / Verlag
Firenze University Press
Erscheinungsjahr
2018
Link zum Volltext
Quelle
Elektronische Zeitschriftenbibliothek - Frei zugängliche E-Journals
Beschreibungen/Notizen
  • In Minima moralia, Theodor W. Adorno develops a discourse that bridges philosophy, sociology and pedagogy. The present article aims to highlight, in Adorno's work, the coexistence and the intertwining of these three dimensions, summing them up under the category of "form"--be it a social institution or a sign of the "formation" of every man. Other problems are then taken into account, namely the reification of forms and the decline of experience; finally, still following Minima moralia, the possibility of dismissing the very concepts of "form" and "formation" is discussed and rejected. Keywords. Adorno, Minima Morialia, phylosophy, form, education.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1127-1124
DOI: 10.13128/Studi_Formaz-23098
Titel-ID: cdi_gale_infotracacademiconefile_A552129799

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX