Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 12 von 20
Journal of cognition and development, 2006-08, Vol.7 (3), p.301-304
2006
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Learning to Inhibit: Moving From Fable to Fact?
Ist Teil von
  • Journal of cognition and development, 2006-08, Vol.7 (3), p.301-304
Ort / Verlag
Philadelphia: Lawrence Erlbaum Associates, Inc
Erscheinungsjahr
2006
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • Kuhn and Pease (p. 279, this issue) provide evidence for a change in learning as a result of increasing executive control during later childhood. Although the ability to inhibit information that biases answers in a reasoning task may account for their findings, the opportunity to gain specific experiences and engage different strategies in approaching the problem merits further consideration. Exploration of the influence on learning of all of these factors should be undertaken in future research.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1524-8372
eISSN: 1532-7647
DOI: 10.1207/s15327647jcd0703_3
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ830975

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX