Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 35
School leadership & management, 2008-02, Vol.28 (1), p.65-82
2008
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Leadership in improving schools: a qualitative perspective
Ist Teil von
  • School leadership & management, 2008-02, Vol.28 (1), p.65-82
Ort / Verlag
Abingdon: Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2008
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article reports early case-study data gathered from 20 schools involved in the 'Impact of School Leadership on Pupil Outcomes' project. We present and discuss the perceptions of headteachers and other school leaders regarding leadership factors that directly and indirectly affect pupil outcomes in these improving schools. Included are issues relating to the pivotal role played by the headteacher in setting and communicating a strategic vision for the school; models of distributed leadership; and the building of leadership capacity so as to build a collective responsibility for the improvement of pupil outcomes.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1363-2434
eISSN: 1364-2626
DOI: 10.1080/13632430701800086
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ786162

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX