Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 61
Insider change leadership in schools
International journal of leadership in education, 2002-10, Vol.5 (4), p.343-360
2002

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Insider change leadership in schools
Ist Teil von
  • International journal of leadership in education, 2002-10, Vol.5 (4), p.343-360
Ort / Verlag
Taylor & Francis Group
Erscheinungsjahr
2002
Link zum Volltext
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • This article argues that 'insiders' can be effective leaders of change in institutions where they are regarded with trust and credibility by the various staffroom sub-cultures. They must be individuals who maintain an 'outward' focus in addition to their connectedness with the culture. Their authority is primarily moral-in resonance with teachers' primary purposes. Based upon evidence from a four-year experimental study, the article offers a process model of internally operated change which emphasizes the importance of 'sustained' interactivity in change processes.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 1360-3124
eISSN: 1464-5092
DOI: 10.1080/13603120210141951
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ659213

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX