Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 13 von 212
Educational gerontology, 1999-09, Vol.25 (6), p.531-547
1999
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
CHILDREN'S IDEAS ABOUT AGING BEFORE AND AFTER AN INTEGRATED UNIT OF INSTRUCTION
Ist Teil von
  • Educational gerontology, 1999-09, Vol.25 (6), p.531-547
Ort / Verlag
Informa UK Ltd
Erscheinungsjahr
1999
Quelle
EBSCOhost Psychology and Behavioral Sciences Collection
Beschreibungen/Notizen
  • The problem of this study was to explore first and second-graders' ideas about aging before and after an integrated unit of instruction. Twenty students in one combination first and second-grade classroom participated in a six-week interdisciplinary unit on aging, featuring intergenerational activities and relatively non ageist children's literature. The children were pretested and posttested using an informal, whole-class word-association task, projective drawings, and attitude-toward-aging interview. By the end of the unit, they were more likely to have accurate conceptions of and positive attitudes toward aging.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0360-1277
eISSN: 1521-0472
DOI: 10.1080/036012799267602
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ592625

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX