Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Teaching exceptional children, 1992-07, Vol.24 (4), p.12-15
1992
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Using a Picture Task Analysis to Teach Students with Multiple Disabilities
Ist Teil von
  • Teaching exceptional children, 1992-07, Vol.24 (4), p.12-15
Erscheinungsjahr
1992
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • The use of pictures in task analysis to teach complex tasks to students with multiple disabilities is detailed. The paper presents: benefits of picture task analysis as a receptive communication strategy, memory aid, and instructional efficiency; approaches to developing and implementing a picture task analysis; and a case study illustrating the methodology. (DB)
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0040-0599
eISSN: 2163-5684
DOI: 10.1177/004005999202400404
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ445840

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX