Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 23 von 32
Journal of psychoeducational assessment, 2021-04, Vol.39 (2), p.242-246
2021
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Examining the Social Emotional Health Survey-Secondary for Use with Latinx Youth
Ist Teil von
  • Journal of psychoeducational assessment, 2021-04, Vol.39 (2), p.242-246
Ort / Verlag
Los Angeles, CA: SAGE Publications
Erscheinungsjahr
2021
Quelle
Alma/SFX Local Collection
Beschreibungen/Notizen
  • Culturally responsive assessment practices include validated measures appropriate for use with diverse populations. Considering the increasing population of Latinx students in US schools, measures need co-validated English and Spanish (Social and Emotional Health Survey (SEHS)) language forms. This study examined the SEHS-Secondary with Latinx students who completed a form in either Spanish or English. With a matched sample of 1404 Latinx students across 113 California schools, the analyses examined the factor structure, measurement invariance, and latent trait factor means of students who completed the SEHS in either Spanish or English. The factor structure was invariant across groups with some latent mean differences observed. Educational practice implications are considered.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0734-2829
eISSN: 1557-5144
DOI: 10.1177/0734282920953236
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ1290904

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX