Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 17 von 582

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Engaging Students in Learning: Lessons from Short-Term Study Abroad Experiences in Italy
Ist Teil von
  • Athens Journal of Education, 2015-02, Vol.2 (1), p.23-36
Ort / Verlag
Athens Institute for Education & Research
Erscheinungsjahr
2015
Link zum Volltext
Quelle
EZB Electronic Journals Library
Beschreibungen/Notizen
  • Study abroad is being promoted as a strategy to enhance undergraduate students' intercultural knowledge and competence and life-long learning. This study reports on students' knowledge, skills and dispositions that occur as a result of participating in a short-term study abroad experience in Italy. Students provided responses to open-ended prompts and five structured questions. Findings of the study suggest students gain valuable insight while participating in hands-on, structured, study abroad experiences.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 2407-9898
eISSN: 2241-7958
DOI: 10.30958/aje.2-1-2
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ1216509

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX