Sie befinden Sich nicht im Netzwerk der Universität Paderborn. Der Zugriff auf elektronische Ressourcen ist gegebenenfalls nur via VPN oder Shibboleth (DFN-AAI) möglich. mehr Informationen...
Ergebnis 2 von 6
College and university, 2018-05, Vol.93 (2), p.61
2018
Volltextzugriff (PDF)

Details

Autor(en) / Beteiligte
Titel
Financial Aid Policies and Practices as Impediments to Low-Income Student Access to Higher Education
Ist Teil von
  • College and university, 2018-05, Vol.93 (2), p.61
Ort / Verlag
American Association of Collegiate Registrars and Admissions Officers (AACRAO)
Erscheinungsjahr
2018
Quelle
ERIC
Beschreibungen/Notizen
  • A review of the literature reveals that low-income students encounter barriers to higher education. Common barriers include the Free Application for Federal Student Aid (FAFSA) (Bill & Melinda Gates Foundation, n.d.; College Board 2010; Dwyer 2015; Feeney and Heroff 2013; Goldrick-Rab 2016; Nagaoka, Roderick and Coca 2009; Perez-Antonia 2016) and the shift from need-based to merit-based institutional aid (Alon 2011; Capilouto and Tracy 2017; Conner and Rabovsky 2011; Feeney and Heroff 2010; Wexler 2016). This article reviews these barriers, explores best practices to limit their influence on low-income students' access to higher education, and seeks to determine whether colleges and universities embrace or shirk these practices.
Sprache
Englisch
Identifikatoren
ISSN: 0010-0889
Titel-ID: cdi_eric_primary_EJ1182294

Weiterführende Literatur

Empfehlungen zum selben Thema automatisch vorgeschlagen von bX